Notícia

Un decàleg de recomanacions per adaptar els mitjans de l'ACPC a l'era digital

Es tracta del darrer projecte del Premi de Recerca d'Aida Martori

Foto

Durant la darrera Convenció de la Premsa Comarcal es va presentar l’estudi De premsa de proximitat a mitjans multimèdia, camí cap al transmèdia?, que havia dut a terme la Dra. Aida Martori Muntsant, professora del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura i membre del grup Daniel Jones, en motiu del X del Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal. Es tracta del treball guardonat en la darrera edició que enguany havia de fer públic els seus resultats.

Es tracta d’un treball  que analitza l’adaptació dels mitjans de proximitat a les dinàmiques digitals. La recerca presenta la situació actual d’aquests actors i elabora un decàleg de recomanacions per a una millor adaptació de la premsa de proximitat a l’espai digital:

  1. Apostar pel periodisme de qualitat, també en digital.
  2. Focalitzar-se en les audiències.
  3. Oferir un producte diferenciat.
  4. Diversificar les vies d’ingressos.
  5. Potenciar la marca.
  6. Integrar les redaccions.
  7. Diversificar els perfils.
  8. Consolidar les dinàmiques multimèdia.
  9. Incorporar les narratives transmèdia.
  10. Innovar, com a eix vertebrador.

L’estudi considera que "els mitjans locals i comarcals s’han de centrar en les audiències, oferint un producte de qualitat -també a l’entorn digital-, amb dinàmiques multimèdia i transmèdia, i amb una diversificació de canals, formats i narratives". A més, conclou que "cal cercar models de negoci que rendibilitzin l’espai virtual (que poden incloure accions on-off-on) i integrar la innovació com un element cabdal dels projectes".

Martori assenyala que "la missió de l’estratègia digital ha de ser mantenir el lideratge al territori, i que la premsa local i comarcal segueixi essent un actor de proximitat cabdal". A més, reclama que "l’espai virtual no es veig com un enemic del paper, sinó com una oportunitat per a potenciar aquests actors". De fet, s’apunta que "és més necessari que mai que hi hagi mitjans propers a la ciutadania que ofereixin informació rigorosa, i amb els quals els usuaris estableixin una relació de confiança".

El Premi de recerca universitària Premsa Comarcal està promogut per l’ACPC, la Xarxa Vives d’Universitats i compta amb el patrocini de Caixabank.

Podeu descarregar-vos el treball de recerca aquí.

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2021

Avís legal

Contacte