La Sala Alfred Perenya de la regidoria de Cultura va acollir el dimecres al vespre el lliurament dels Premis Mila de Periodisme que convoca l’Ajuntament de Lleida, per mitjà de la regidoria d’Educació, Cooperació, Drets civils i Feminismes, i la demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes de Catalunya. Els dos mitjans associats a l'ACPC, Segre i La Mira, ha recollit els principals guardons.
En la categoria de Fotoperiodisme, el reportatge premiat ha estat TRANSició, del fotògraf Itmar Fabregat Aranda, publicat al Diari Segre, el dia 22 de novembre de 2020.
En la categoria de Premsa escrita, el Jurat ha acordat concedir premi al reportatge Maternitat en solitari, de Jaume Barrull Castellví, publicat al Suplement Lectura del diari Segre, el 16 de febrer de 2020; així mateix, el Jurat ha fet menció expressa d’un segon reportatge del mateix periodista, Art amb perspectiva, que també ha estat molt ben valorat per tots els membres.
Pel que fa a la categoria Audiovisual, el Jurat va declarar el premi desert però ha lliurat un accèssit al programa Lleida en joc, d’Oriol Jové Font, per la iniciativa en la retransmissió dels partits de futbol de l’equip femení de l’AEM, a través d’Alpicat Ràdio.
Finalment, en categoria Mitjans Digitals, s’ha concedit premi i un accèssit; premi per al reportatge Una terra de dones pageses, de la periodista Laura Saula i Tañà, publicat a www.lamira.cat, l’11 de desembre de 2020. I accèssit per a Adona’t. Al Segrià Nord es respira aires de canvi, signat per Gemma Peris Duran, Pili Garcia Sánchez i Esther Peiró i Malla, i publicat a L’Oest- La Xarxa d’informació positiva, el 31 de desembre de 2020.
Els premis tenen una dotació econòmica de 1.500 euros per a cada categoria.
Podeu consultar la noticia sencera al següent enllaç del CPC.