Notícia

El 'tot gratis' s'acaba; la cursa pels subscriptors acaba de començar

Per Eduardo Madinaveitia, investigador de mitjans i audiències

Foto

No és la primera vegada. Però aquesta sembla que va de debò. Aquest any una bona part dels diaris estan apostant pels murs de pagament. Amb modalitats diferents, tots semblen disposats, per fi, a posar en valor els seus continguts i, d'alguna manera, cobrar per ells. Després d'un primer intent frenat per la pandèmia, sembla que el "tot gratis" a Internet s'acaba també per la premsa.

Pot ser un bon moment. Si Spotify ja ens va acostumar a pagar per l'àudio (primer la música, ara també els podcast) i Netflix i els seus competidors per pagar per l'audiovisual, pot haver arribat l'hora que paguem també pel contingut escrit i per les idees.

Vist des de l'altre costat ¿just ara, en plena crisi econòmica, quan tindrem menys diners per pagar per aquests continguts? Fins i tot ¿no serà ja tard quan la premsa ha perdut una gran part de la seva credibilitat a força de notícies sensacionalistes i titulars enganyosos a la recerca de l'clickbait?

Podeu llegir la noticia sencera a: IPMARKT

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2020

Avís legal

Contacte