Un grup de quinze mitjans independents d'arreu de l'Estat han demanat formalment al Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) que porti a terme una enquesta monogràfica sobre la monarquia. En una carta adreçada al president de l'organisme, José Félix Tezanos, els signants recorden que fa més de cinc anys, des de l'abril del 2015, que els sondejos del CIS no inclouen cap pregunta referida al cap d'Estat i demanen que es "valori la possibilitat d'incloure la monarquia en algun dels pròxims baròmetres d'opinió" que elabora aquesta institució.
"Creiem necessari que la prefectura de l'Estat torni a figurar als baròmetres d'opinió, sobretot tenint en compte els esdeveniments ocorreguts a Espanya durant aquest temps, alguns d'ells molt greus i vinculats directament a la Corona", diu la carta, que considera que una enquesta d'aquestes característiques "serviria com a primer test d'opinió pública" sobre el regnat de Felip VI, que havia accedit al tron menys d'un any abans que el CIS retirés les preguntes sobre la monarquia.
Signen la carta l'Ara, Carne Cruda, Catalunya Plural, Crític, Ctxt.es, Cuartopoder, Diario16, El Salto, La Marea, La Voz del Sur, Luzes, Nueva Tribuna, Praza Pública, Pikara Magazine i Público.