Estudi del CIC sobre notes de premsa dels Mossos d'Esquadra

Queixes per fer "copiar i enganxar" en alguns mitjans

Foto

Adjuntem l'estudi realitzat pel Consell de la Informació de Catalunya (CIC) sobre l'anàlisis de les notes de premsa dels Mossos d'Esquadra.

El present treball es basa en l’anàlisi de les notes de premsa emeses pel Departament de Comunicació dels Mossos d’Esquadra, amb la voluntat d’esbrinar si el redactat de les comunicacions que el cos policial distribueix als mitjans informatius s’ajusta al Codi Deontològic dels Periodistes de Catalunya. La necessitat del treball sorgeix després de que el Consell de la Informació de Catalunya constatés que, en certes ocasions, davant les queixes presentades per particulars o institucions per una presumpta violació del Codi Deontològic, els responsables dels mitjans afectats han al·legat que el redactat de la notícia coincidia exactament amb el de la nota de premsa. Per dir-ho de forma més gràfica, la publicació ha argumentat que els seus redactors s’han limitat a “copiar i enganxar” les paraules de la nota de premsa. L’última ocasió en la que això ha succeït va ser arran d’una queixa de la Fundació Bayt Al Thaqaha contra diversos mitjans, per “llenguatge discriminatori”. I en les al·legacions aportades per un dels mitjans, el seu responsable deia que el redactat prové “de notes de premsa dels Mossos d’Esquadra”.

TREBALL EN PDF AQUÍ

Cercar publicació