Notícia

Casos d'èxit en premsa tradicional i els seus ensenyaments

Un llarg procés, innovació constant, assumpció de riscos amb prova i error són pautes comunes

Foto

El cas més notable possiblement sigui el diari britànic de qualitat "The Guardian", que manté una limitació autoimposada: les notícies en si mateixes han de romandre gratuïtes, sense murs de pagament en la seva edició digital. En canvi sí que rep donacions puntuals o recurrents. Recentment va anunciar que es va tornar rendible "per primera vegada en la història recent". D'altra banda, el prestigiós setmanari britànic "The Economist" ha duplicat el seu marge brut en els últims cinc anys, amb una sofisticada estratègia basada en el lector. El cas del "Washington Post" és especial, gràcies a l'estratègia del seu amo Jeff Bezos. El seu actiu més valuós és ara el seu software. "De Telegraaf" ha estat durant molt temps el diari més popular als Països Baixos. Va perdre la meitat de la seva circulació impresa en 10 anys, però ha aconseguit revertir la caiguda dels seus ingressos per subscripció en menys de sis mesos. Llegeix l'article complet en aquest enllaça a Media Tics.com

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte