Tot seguit us facilitem l'actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 31 de desembre del 2018.
Aquest és el resum de dades destacades:
- El percentatge global d’ús del català és del 65,50% (alt), 0,06 punts percentuals superior al del mes anterior (65,44%).
- Hi ha 9 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 6 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).
Notícies destacades del mes de desembre del 2018:
- Telegram inclou el català en el llistat de llengües disponibles. (Font: Softcatalà)
- Actualització important en el traductor de Softcatalà. (Font: Softcatalà)
- TripAdvisor censura el català: prou de catalanofòbia! (Font: PxL)
- El Govern impulsa l’ús del català al món digital. (Font: DGPL)
- La Plataforma per la Llengua i Política Lingüística denuncien que Espanya incompleix els seus compromisos amb la llengua davant d’experts del Consell d’Europa. (Font: PxL i DGPL)
- LEGO i PLAYMOBIL asseguren que no compliran la llei de consum tot emparant-se en mentides. (Font: PxL)
- Movistar+ subtitula en català 250 pel·lícules i 60 sèries amb el suport del Departament de Cultura. (Font: DGPL)