Notícia

La premsa comarcal es reivindica com “el diari més gran de Catalunya”

Té ja 5.000.000 d’usuaris únics a tot el país

Foto

Barcelona, 16 de novembre de 2018

Una vuitantena de professionals de la comunicació han assistit avui a la cinquena edició del Dia de la Premsa Comarcal que s’ha dut a terme l'Auditori del Movistar Centre de Plaça Catalunya a Barcelona, i que organitza l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal, ACPC.

Durant la jornada, que serveix de trobada per aquest sector de la comunicació que engloba a 160 capçaleres de paper i digitals, i que genera quasi un miler de llocs de treball a tot el país, Francesc Fàbregas, president de l’ACPC, ha donat el tret de sortida fent una anàlisi del sector; “podem dir amb orgull que avui gaudim de bona salut, la premsa comarcal som la premsa que millor ha superat la crisi que ha patit el sector als darrers anysgràcies a que només nosaltres satisfem les necessitats informatives del lector de comarques; només nosaltres els expliquem què passa als seus pobles i ciutats, què diuen els seus polítics o què fan els esportistes. Amb aquesta estratègia som capaços d’aconseguir, pel que respecta al paper, que el 53,7% de diaris que vénen els nostres mitjans siguin per subscripció, és a dir, que tenim la meitat dels diaris venuts abans de treure’ls al carrer; i pel que fa al digital, que tinguem ja 5.000.000 d’usuaris únics mensuals als nostres mitjans que visiten 33.100.000 de pàgines vistes. Tot plegat, fa que puguem dir que som ‘el diari’ més gran de Catalunya”.

La jornada ha comptat també amb tres xerrades magistrals de reconeguts ponents que tenen tots en comú el fet de treballar o provenir de comarques.

Com l'arquitecta Carme Pigem, del garrotxí estudi RCR, guanyadors de nombrosos premis i concursos d'on destaca, al 2017, el Premi Pritzker (el més prestigiós del món); qui amb la ponència L’univers de la creativitat compartida ha explicat la trajectòria de 30 anys del seu estudi des que els tres socis de RCR es van conèixer. Pigem ha mostrat diapositives del seus projectes i del seu espai de treball dient que “el fet d’estar a Olot en aquest entorn natural tan fantàstic ens ha afavorit molt”. Pigem, respecte al sentit de la seva feina, ha assenyalat que “a vegades sembla que l’arquitectura està feta per al gaudi dels qui la fan, però nosaltres, al contrari, entenem que les arquitectures ha d’estar pensades per a millorar la qualitat de vida de les persones que les habiten”.

Ha pres el relleu la religiosa i activista social Sor Lucia Caram, qui en la ponència El ressò local esdevé universal. Comunicació i transparència, ha destacat “el descobriment de importància de la comunicació en un gremi com el meu, on tradicionalment, hem tingut una mala relació amb els mitjans de comunicació, cosa que ens ha dut a no ser conscients que som els pitjors venedors del millor projecte”. I ho ha exemplificat amb la tasca que van dur a terme a Tucumán, “en la època de la crisi i el ‘corralito’ argentí”, quan es van assabentar que nens de la zona morien de gana, i com van “deixar, contravenint la norma habitual, que s’aproximés la premsa local, i com així, es va començar a fer visible aquella realitat perquè al final pogués tenir el ressò universal que necessitava la causa”.

I ha tancat la jornada el cantant i productor de televisió Josep M. Mainat, qui, en la conferència Una vida de casualitats, ha fet un amè repàs de la seva biografia des dels inicis a Canet com a músic local fins a fundar el grup La Trinca, amb les primeres actuacions al Paral·lel fins als anys vuitanta quan van fer el salt a la tele. I com allà va decidir fer-se productor de televisió, i a través de la seva empresa Gestmusic, va produir alguns dels programes més exitosos del mitjà com Operación Triunfo o Crónicas Marcianas.

DIA DE LA PREMASA COMARCAL

El Dia de la Premsa Comarcal va ser instaurat l’any 2014 per l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC) amb la intenció de reivindicar un model de comunicació que genera 850 llocs de treball a tot el país i compta amb més de 160 capçaleres de paper i digitals, i que aposta per continuar creixent mantenint el seu compromís amb la informació de proximitat. En cadascuna de les edicions anteriors la jornada va aplegar més d’un centenar de professionals del món de la comunicació ja siguin mitjans, agències de publicitat, administracions, empreses o gabinets de comunicació; i va comptar amb les intervencions de reconeguts ponents com Jaume Roures, Antoni Bassas, Critobal Colon, Lluís Bassat, Josep Roca o Jordi de Miquel.

El Dia de la Premsa Comarcal compta amb el patrocini de Naturgy, la col·laboració de Movistar Centre, i el suport de la Generalitat de Catalunya, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l’Associació Empresarial de Publicitat i el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

NATURGY

"Naturgy, la comercialitzadora d'energia i el resultat de lafusiónentre Unión Fenosa i Gas Natural, ha estat una de les comercialitzadores més ràpides en complir les noves normes de la CNMC de realitzar canvis en les marques i noms en les seves comercialitzadores i distribuïdores. Naturgy canvia el nom de la part distribuïdora de l'antiga Unió Fenosa aUFD (Unión Fenosa Distribuïdora). A més de canviar el nom, comença una nova època enfocada 100% en el desenvolupament de noves tecnologies per contribuir a l'evolució de el sistema elèctric i en la seguretat de la planeta".

DESCARREGEU LES IMATGES DE LA JORNADA AQUÍ

o

ACCEDIU A L'ÀBUM DE FOTOS DE LA JORNADA AQUÍ

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte