Notícia

Hi ha música més enllà de Spotify pensada per audiòfils

Tidal i Qobuz ofereixen el mateix catàleg però amb més qualitat de so

Foto

Els serveis d’audició de música en streaming ja aporten la meitat de la facturació mundial del mercat de la música enregistrada. Aquesta dada de la IFPI, la Federació Internacional de la Indústria Fonogràfica, referida a l’any 2017, explica que gegants tecnològics com Apple, Amazon i Google s’hagin apuntat amb entusiasme amb plataformes pròpies a competir contra pioners com Spotify i Deezer. El moviment més recent del sector ha estat la renovació de Google Play Music, rebatejat com a YouTube Music per aprofitar la popularitat del portal de vídeos.

Tots aquests serveis de música comparteixen unes característiques semblants: disponibilitat d’aplicacions per a diversos tipus de dispositius; un preu de subscripció que ronda els 10 euros mensuals, amb opció familiar que admet diversos usuaris per un suplement del 50% sobre el preu individual; possibilitat de descarregar la música al mòbil per escoltar-la sense consumir dades; algoritmes de recomanació de música que ens podria agradar, i catàlegs amb uns 40 milions de cançons, digitalitzades en format comprimit MP3 o equivalent, que ofereix una qualitat de so més aviat justeta, amb prou feines suficient per ser escoltada amb el telèfon, la tauleta, el televisor, un altaveu connectat o al cotxe, però que no suporta la comparació amb el CD quan l’equip de música permet apreciar la diferència.

Podeu llegir el reportatge sencer d'Albert Cuesta al següent enllaç de l'ARA.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte