Mofa a l'estranger pel premi d'Exteriors a qui parli millor d'Espanya

12.000 euros al periodista estranger que parli millor d'Espanya

Les reaccions que ha provocat el premi creat pel Ministeri d'Exteriors per al corresponsal estranger que parli millor d'Espanya ja s'han fet sentir.

Es tracta del premi Palacio de Viana, que valora la contribució dels periodistes a difondre una bona imatge d'Espanya en els seus respectius països. El premi té tres categories, cada una dotada amb 12.000 euros.

La iniciativa surt de l'Oficina d'Informació Diplomàtica després de l'1 d'octubre, quan la premsa estrangera va recollir no només el referèndum, sinó sobretot l'actuació policial i les conseqüències polítiques i judicials.

Aleshores, el ministre d'Exteriors, Alfonso Dastis, ja va protagonitzar una tensa entrevista a la BBC en qual posava en dubte les imatges emeses per la cadena sobre l'actuació policial l'1-O.

Indignació

Alguns corresponsals de mitjans estrangers han expressat la seva sorpresa i incredulitat.

El corresponsal de "The Times", Graham Keeley, ha publicat un article al diari britànic que respon clarament a la inicativa del govern espanyol: "Espanya no millorarà la seva imatge donant diners als periodistes".

A l'article, Keeley reconeix que als periodistes els agrada rebre premis i que fins i tot ell n'ha rebut un del govern espanyol per un article sobre arquitectura, i que és un missatge que va directe als" fràgils egos" dels periodistes. Keely retreu al govern espanyol que no hagin donat prou explicacions de la seva actuació en el referèndum de l'1-O i sobretot que no hagi estatMariano Rajoy qui ho fes.

Llegiu la noticia sencera al següent enllaç de la CCMA.