Notícia

Els preus publicitaris a Facebook es disparen des del canvi d'algorisme

Per compensar la caiguda de temps dels usuaris a la xarxa

Foto
Publicitar-se a Facebook és més car des que introduís el canvi d'algorisme que enterra el contingut de mitjans i anuncis per prioritzar els posts personals. Així ho ha revelat el diari digital Recode, després donar-se a conèixer les dades revelades per AdStage, una empresa de publicitat digital que aquest troba entre les sòcies oficials de la xarxa social. L'estudi mostra un advertiment que ja va realitzar el CEO del gegant tecnològic Mark Zuckerberg: la gent començaria a passar menys temps a la plataforma. Aquesta informació -a priori secundària- és essencial per entendre els canvis produïts en els preus publicitaris.

La clau està en que mentre menor és el temps dels usuaris a Facebook, menor és el nombre d'anuncis que veu. Això afecta directament a les impressions publicitàries, que en un any s'han reduït en més de 80 punts percentuals, registrant al gener la pitjor xifra durant el període estudiat (-3%). Així i tot, sembla que al febrer van començar a remuntar, encara que a un ritme molt menor que en el mateix mes de 2017.

Podeu llegir la noticia sencera al següent enllaç de Digimedios.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte