Notícia

La televisió crea el 71% del benefici total generat per publicitat

El seu benefici és de 4,77 euros per cada euro invertit

Foto
Durant molts anys la televisió ha estat assenyalada com la propera víctima del món digital. No obstant això, el mitjà ha demostrat una resiliència que dóna bon compte de la seva salut i el seu pròsper futur. La inversió en aquest mitjà segueix sent quantiosa i no és per menys doncs, les xifres reflecteixen que el major ROI prové de la televisió. Així ho mostren els resultats d'un estudi realitzat per Thinkbox, Ebiquity i Gain Theory en el qual es van analitzar 2.000 campanyes en 11 categories diferents i que determina que, al llarg de 3 anys la publicitat genera un ROI de 3,68 euros per cada euro

Per la seva banda, la televisió és responsable del 71% del benefici total generat per publicitat amb un ROI mitjà de 4,77 euros per euro invertit. A molta distància es troba el mitjà imprès que representa un 18% del total generat, seguit del vídeo en línia amb un 4%, OOH (3%); la ràdio (3%) i la pantalla online (1%).

Però la televisió és, a més, el mitjà publicitari més efectiu tant a curt com a llarg termini, i és responsable del 62% dels beneficis generats a curt termini amb un ROI de 1,96 euros per euro invertit i que suposa el major retorn de tots els mitjans.

L'estudi mostra també la proporció de campanyes rendibles per als anunciants en els diferents mitjans sent la televisió el mitjà més efectiu amb el 70% de les campanyes generant beneficis, seguida de la ràdio (62%); el mitjà imprès (61%); el vídeo en línia (52%); la pantalla online (37%) i OOH (19%).

Així mateix, analitzant el benefici generat durant els 3 anys posteriors a les campanyes, el 86% de les que es van posar en marxa en televisió van mostrar un retorn positiu, el 78% ho van fer enmig imprès, el 75% en ràdio, el 67% en vídeo en línia; el 48% en OOH i el 40% en display online.

(ROI: És la relació entre la inversió de màrqueting i els beneficis generats, bé siguin vendes directes o obtenció de clients potencials).


Font: MarketingDirecto.com

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte