Ramon Rovira i Patrici Tixis, als Premis Gabinets de Comunicació

Parlaran, el 17 de novembre, de la seva feina com a "Periodistes a l'altra banda"

| Col·legi de Periodistes de Catalunya
L'Auditori de La Mercè, a Girona, acollirà el divendres 17 de novembre la IX Edició dels Premis Gabinets de Comunicació, organitzats pel Col·legi de Periodistes de Catalunya amb la col·laboració de la Diputació de Girona, Asisa i l'Ajuntament de Girona. L'acte compta també amb el suport de Perelada, Eccocivi, Embotits Caula i La Fromagerie.

L'acte, obert a tothom, comptarà amb un diàleg entre dos primeres espases de la comunicació corporativa: els periodistes Ramon Rovira i Patrici Tixis. Rovira és el responsable de comunicació del Banc Sabadell, i Tixis és el director de comunicació corporativa del Grup Planeta. Els dos parlaran de la feina dels "Periodistes a l'altra banda" en un diàleg distès conduït per Jordi Grau, director d'El Punt Avui Girona. 

Després serà el torn del lliurament dels Premis Gabinets de Comunicació, que consten de tres modalitats: Millor Portaveu (que es decideix a través dels vots dels col·legiats), Millor Pla de Comunicació i Millor Acció Comunicativa. 

El Premi al Millor Portaveu (2016) s'ha concedit a Lara Costafreda i Rubén Wagensberg, coordinadors de la campanya 'Casa nostra, casa vostra', que va mobilitzar la societat catalana en favor dels drets i l’acolliment de les persones refugiades i migrants.

El guanyador del Premi al Millor Pla de Comunicació ha estat l’Hospital de Cerdanya amb la seva "Comunicació transfronterera”, presentat per la col·legiada Cristina Ferrer. El jurat ha valorat la complexitat i dificultat de la tasca comunicativa realitzada. L’objectiu principal del pla de comunicació és donar una identitat pròpia i de qualitat al nou centre hospitalari.

Pel què fa a la Millor Acció Comunicativa, s'ha atorgat un premi ex-aequo al Projecte Life Pletera i a la Sagrada Família. El jurat del premi ha valorat del Projecte Life Pletera ("L’art contemporani com a instrument de comunicació, difusió i reflexió", presentat per Jordi Gamero, de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí) "l’ambiciòs i innovador projecte de desurbanització i restauració ambiental i l’extraordinària i pionera experiència d’introduir l’art contemporani com a eina de sensibilització i reflexió".  En el cas de la Sagrada Família i el seu pla “Campanya de Comunicació Portes Obertes 2016”, presentat per Anna Bellorbí, s’ha valorat el compliment amb èxit de l’objectiu principal de la campanya, que era donar a conèixer el projecte de la basílica de la Sagrada Família i difondre de forma precisa i acurada el missatge “Cap al 2026. Aixequem les torres centrals”. També s’ha tingut en compte "l’estricte i complet disseny de l’estratègia comunicativa, amb l’objectiu de crear vincles emocionals entre la Sagrada Família i la ciutadania". 

El Grup de Gabinets de Comunicació, dirigit per Jordi Navarro, té l’objectiu de reconèixer, dignificar i impulsar la tasca dels periodistes que han centrat la seva trajectòria cap als gabinets de premsa i comunicació. 

Font: Col·legi de Periodistes de Catalunya