Notícia

Presenten l'estudi Infoadex referent a la inversió publicitària a Catalunya

Catalunya suposa el 23,6% de la inversió a Espanya

Foto
InfoAdex, empresa líder en el seguiment i control de l'activitat publicitària a Espanya, ha presentat l 'Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Catalunya 2017, amb dades de 2016.

La presentació s'ha realitzat en col·laboració amb la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull i el Grup de Recerca en Estratègia i Creativitat Publicitàries, i ha comptat amb la presència d'Enric Jové, CEO de McCann Barcelona, com a president de l'Acte i Eugenia Gaisán, Directora de Màrqueting de Port Aventura.

L'estudi es basa en dos eixos fonamentals: la inversió generada per anunciants de Catalunya als mitjans espanyols, que s'ha situat en 989.500.000 d'euros amb un creixement del 4,7% respecte a l'any anterior, fet que suposa el 23,6% sobre el total
d'Espanya i, d'altra banda, la inversió rebuda pels mitjans convencionals de Catalunya de tots els anunciants amb inversió a Espanya, que ha arribat als 258,8 milions d'euros, representant el 6,2% sobre el total nacional.

Si s'analitza el pes de la inversió publicitària de Catalunya sobre el PIB de la pròpia comunitat Catalana, el percentatge que representa la inversió publicitària en mitjans convencionals sobre aquest índex es manté en el 0,47%.

Pel que fa a la distribució per sectors, trobem una estructura que difereix de la mitjana nacional. Així, sectors com 'Alimentació', 'Automoció' o 'Bellesa i Higiene' mostren a la comunitat catalana una participació més gran que la mitjana, mentre que
sectors com 'Salut' o 'Telecomunicacions i Internet' representen una quota sobre el total inferior a la que tenen en el total Espanya. Cal destacar que el 20,5% de la inversió publicitària prové del sector Alimentació.

La inversió mitjana per anunciant es va situar en 2016 en 174.244 euros, xifra que col·loca a la Comunitat Catalana a la segona posició a nivell nacional. Volkswagen-Audi España, SA, torna a ser el primer anunciant per inversió de la
Comunitat Catalana, amb el 6,9% de la inversió generada per empreses amb seu social en aquesta comunitat.

En 2016, la inversió publicitària dels anunciants de Catalunya als mitjans de la pròpia comunitat, obtenen 119.800.000 d'euros, un 5,9% menys que l'any anterior.

Podeu descarregar l'informe al següent enllaç.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte