Notícia

Es presenta el Llibre Blanc de la Federació d’Editors de Premsa

1.500 llocs de treball qualificats i un volum de negoci de 36,8ME

Foto
Barcelona, 20 d’octubre de 2017,

Avui s'ha presentat al Reial Club de Polo de Barcelona de Barcelona el Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català.  El Llibre Blanc es realitza amb el suport de la Generalitat de Catalunya, i fa un retrat del col·lectiu de publicacions que representa la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals, integrada per l’Associació Catalana de la Premsa Catalana (ACPC), impulsora d’aquest estudi sectorial; i l’Associació de Publicacions Periòdiques en català (APPEC). 

L'autor de l'estudi és Enric Yarza, president de Media-HotLine, que ha explicat que actualment formen part de la federació 202 publicacions de pagament en format paper i 122 en format digital; i que totes elles destaquen "per ser molt actives, dedicant molts esforços  i molta innovació al producte i al lligam amb els seus lectors" i ha donat dades com que "les 202 publicacions en format paper dediquen 9.980 pàgines d’informació per número editat, el 82% de la publicació dedicada al contingut”. O que "el 72% de les publicacions, siguin premsa o revistes temàtiques, participen en 1.785 activitats en els seus territoris, fet que ajuda a ampliar la connexió amb els seus lectors".
Pel que fa a la capacitat de generar llocs de feina, Yarza ha explicat que "en el conjunt de les publicacions hi treballen 1.492 persones, xifra que representa un 0,4% de creixement en relació amb l’any 2015; i que els treballadors que no són de redacció son els que més creixen".

Yarza ha apuntat alguns dels punts forts de les publicacions associades com que "el 52% de les vendes són per subscripció; que el 32,4% de les vendes són al quiosc; i que el 58% de les publicacions venen PDF digital a través de plataformes digitals".

Pel que fa a la xifra de negoci, que se situa en 36.813.803 euros, és la més alta dels darrers anys, i manté un lleuger creixement del  0,6% respecte a l'anterior exercici.  Pel que fa als ingressos per difusió, "representen el 42,7% del total d’ingressos. Mentre que els ingressos per publicitat representen el 53,5% i creixen l’1,9% empesos per la publicitat digital". No obstant això, recorda que "els ingressos provinents del paper representen el 93%". 
 
Yarza també ha explicat que els mitjans associats tenen "un ingrés mitjà de 7,63 € per lector en format paper, tres vegades més que la premsa estatal. I un ingrés mitjà d’1,04 € per lector en format digital, la meitat de la premsa estatal". Segurament, explica, "la història de les publicacions sumada a l’alta capacitat de penetració en territoris i temàtiques fa que l’ingrés per lector en format paper estigui molt optimitzat. En canvi la part digital, que té una manera de veure’s i de significar-se més global, dificulta la monetització a les publicacions més específiques".

Per a la realització de l'estudi, Yarza ha utilitzat diferents fonts com l’OJD, l’OJD Interactiva, l’EGM i Comscore. També estudis d’Arce Media i de l’Associació Empresarial de Publicitat sobre la inversió publicitària a Catalunya. El treball, a més, recull les dades dels 230 qüestionaris enviats als mitjans,  amb una taxa de resposta del 72%.

A l'acte d'avui s'ha comptat amb els parlaments del periodista i sociòleg Salvador Cardús; i de Francesc Fàbregas, president de la Federació.

Ha tancat l’acte Jordi del Rio director de general de Mitjans de Comunicació del Govern de la Generalitat.

Podeu descarregar el LLibre Blanc en el següent enllaç.

#LlibreBlancFederacioEditors

Per a més informació, contacteu amb:

Olga Garcia
olga@premsacomarcal.cat
Hospital, 110-112
08001 Barcelona
Tel 93 442 14 34
www.premsacomarcal.cat

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte