Notícia

L'exdirectora del New York Times dóna les claus del futur del periodisme

Ha participat recentment en una xerrada a la Universitat de Navarra

Foto
Aquestes són algunes de les idees que ha proposat Jill Abramson, l'exdirectora del New York Times en la tercera edició de l'esdeveniment 'Converses amb', que organitza la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra.
  • Com quan al segle XIX els londinencs esperaven ansiosos en el port l'últim lliurament de 'The Old Curiosity Shop', de Charles Dickens, l'ésser humà segueix anhelant històries. Així ho demostra el podcast Serial, tot un èxit a EUA.
  • El nou no és nou. Serial va ser la novetat del passat mes de desembre, però en realitat el que fa és vell: explicar històries.
  • Els nous mitjans estan aprenent dels vells. Els vells, dels nous. Així, Buzzfeed està incorporant llargs reportatges i periodisme entre vídeos de gossos i gatets.
  • Sí, els lectors volen píndoles, notícies curtes. Però això no significa que no vulguin articles llargs. 
  • L'important és explicar històries, ser reporters.
  • "Ens estem obsessionant molt amb si hi haurà periòdics en paper en deu anys. Centrem-nos en un altre enfocament: Va a sobreviure el periodisme de qualitat?".
  • Escull la carrera que vols estudiar no per les perspectives que tingui per trobar treball, sinó pel que et vagi a aportar a tu. Si no, provoca una "estretor de mires tècniques" ja que "la gent no va a la universitat per amor a aprendre".
  • El declivi de l'estudi d'humanitats és dolent per al periodisme.
  • Manquen periodistes, reporters, corresponsals. L'ara professora d'Harvard ha mostrat la seva preocupació per la retallada de periodistes en les redaccions, també de corresponsals, i pels atacs a periodistes freelance que es troben desprotegits en països en guerra. 
  • El periodisme és narrativa. Però la narrativa no és només periodisme: ser publicista també implica cada vegada més explicar històries, treballar en una empresa també.
  • Saber explicar històries pot fer-te avançar molt lluny en la teva carrera professional, sigui el que sigui.
  • L'emoció no és enemiga de l'objectivitat. L'emoció és útil, ajuda a enganxar al lector, a fer-li sentir.
  • Quan entris en una història, un reportatge, com a periodista, has d'estar obert a tot, rebre i treballar per veure tots els punts de vista. Però quan vegis que el que veus apunta en una direcció, no tinguis por d'enfocar el teu treball d'aquesta forma.
  • Adéu al centrisme entorn de la primera plana del periòdic? L'exdirectitora va assegurar que quan va estar en el lloc va deixar d'acudir a les reunions per dibuixar la portada de l'endemà.
  • Les històries valen pel que valen, no per sortir en la portada del diari.

Font: 233 grados

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte