Notícia

Contracorrent, continua el progressiu augment de lectors de la Premsa Comarcal i Local

Foto
El Baròmetre de la Comunicació ratifica, una vegada més, un notable ascens de lectors de Premsa Comarcal i Local, passant de 913.000 lectors a 932.000 conjuntament.

En les dades publicades ahir, dijous, dia 30 de setembre, pel Baròmetre de la Comunicació o i la Cultura, moltes de les publicacions associades a Premsa Comarcal  experimenten un lleuger augment de nombre de lectors, el que fa que, una vegada més, i de manera conjunta, la Premsa Comarcal lideri el rànquing de lectors per sobre de diaris d’abast nacional com La Vanguardia i/o El Periódico

 

Per col·lectius, la premsa diària associada, conjuntament, té 311.000 lectors, amb un lleuger descens respecte l’onada anterior, que la situava en 316.000 lectors. La premsa setmanal, en canvi, experimenta  un augment de 21.000 lectors conjuntament, el que la situa amb la xifra de 481.000. Les publicacions de periodicitat quinzenal es mantenen en  15.000 lectors , i la premsa mensual , bimestral i trimestral, d’àmbit local,  pateix un petit retrocés de 3.000 lectors assolint una audiència conjunta de 239.000 consumidors.  Totes aquestes petites fluctuacions son normals en una mostra d'aquest tamany i tan extensa.

 

Una altra dada important a destacar és el nombre de lectures que obté la Premsa Comarcal i Local. Es de tots  coneguts  que en moltes comarques hi conviuen varis suports de premsa comarcal i local, i que son llegits indistintament pels seus habitants. Aquest fet fa que a banda de tenir una audiència conjunta neta,  que ratlla vora el milió, les lectures siguin molt més altes, situant-nos en un 1.404.000 lectures les publicacions periòdiques conjuntament i en 315.000 les publicacions diàries associades. El que indica que la Premsa de Casa, és llegida i rellegida en vàries ocasions.

 

Pel que fa  als diaris associats, El Punt es manté en 155.000 lectors, Segre n’obté 104.000 i Regió7,  53.000. El bisetmanari El 9 Nou té una audiència neta de 120.000 lectors, dels que 47.000 pertanyen a la seva edició del Vallès Oriental, i Hora Nova (Figueres), guanya 4.000 lectors respecte l'onada anterior, i es situa en  36.000.

 

Quan a setmanaris, Revista del Vallès (Granollers) lidera el col·lectiu, amb 71.000 lectors , seguit, en aquesta onada, pel Setmanari de l'Alt Empordà, que arriba a la xifra de 50.000 (trencant així la uniformitat del sector revistes a Catalunya, dominat per Pronto, Hola i Lecturas), tenint  molt a prop Diari de Vilanova, que manté els seus 48.000 lectors. El 3 de Vuit (Vilafranca del Penedès) té 30.000 lectors, i  La Comarca d'Olot,  25.000. El Vallenc en perd 1.000, obtenint-ne  23.000,  quantitat que recupera  La Veu de l'Anoia (Igualada) situant-se en 18.000. Diari de Sant Cugat en guanya 3.000 i assoleix  la xifra de 17.000 lectors. L'Eco de Sitges passa dels 11.000 de l'estiu a 15.000 lectors , guanyant-ne 4.000. La Veu de l'Ebre (Tortosa) manté els seus  13.000 i 10.000 són els  lectors que tenen L'Ancora (Sant Feliu de Guíxols), El Ripollès i el Diari del Baix Penedès (Vendrell). El grup de publicacions format pels setmanaris Nova Conca (Conca de Barberà), Celsona Informació (Solsona), Setmanari Montbui, La Forja (Castellar del Vallès) i La Veu de la Segarra , gaudeixen cada un d'ells de 7.000 lectors. Torelló i Nova Tàrrega,  6.000. Osona Comarca, 5.000, i els setmanaris locals L'Informador (Martorell), Setmanari de Súria i Montpeità (Sant Fruitós de Bages) es mantenen amb els seus 3.000 lectors els dos primers i 1.000 aquest darrer.

 

El quinzenal Som Garrigues, de les Borges Blanques, és situa en 11.000 lectors, i  El Pregoner d’Urgell, de Bellpuig, amb 3.000

               

Les  publicacions mensuals, bimestrals i trimestrals experimenten pocs canvis.  Revista Cambrils, cedeix el lideratge al Delta de Llobregat, situant-se en 14.000 lectors aquesta i 12.000 la de Cambrils. La Revista del Baix Empordà (Palamós) continua tercera, amb 10.000, i la posiciona en el primer lloc per les revistes de la demarcació de Girona bimestrals i trimestrals;  el mensual La Farga (de Salt), de la mateixa demarcació, manté  els 10.000 lectors obtinguts en l'onada anterior. El Llaç (Molins de Rei) recupera 1.000 lectors, quedant-se amb un audiència de 7.000, com la Revista de Palafrugell. La bimestral Alella, passa dels 7.000 lectors a 8.000. Cappont (Lleida), de periodicitat trimestral, es la primera d’aquest col·lectiu per la demarcació lleidetana, mantenint en els seus 6.000 lectors d'audiència, seguida per Sió (Agramunt) amb 5.000 o Terrall (Les Garrigues), amb 4.000. A la demarcació de Tarragona, com ja hem dit la Revista Cambrils és líder,  seguida  per Ressó Montrogenc, de Montroig del Camp, amb 4.000 lectors i La Veu de Flix amb 3.000. A l’àrea de Barcelona la revista semestral El Ter, de Manlleu, té una audiència de 8.000 lectors i la primera publicació bimestral que trobem és la capçalera L'Esparver, de Sallent, amb 5.000 lectors.

 

Cal destacar la importància d'aquestes audiències, perquè la pràctica totalitat de la premsa mensual, bimestral i trimestrals, són publicacions de difusió local el que vol dir que gaudeixen d'uns índex de penetració molt forts.

 

La presentació d’aquesta quarta onada del Baròmetre ha tingut lloc al Col·legi de Periodistes de Catalunya, i ha anat a càrrec de Joan Sabaté, director general de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), i Lluís Tolosa, director tècnic.

 

Els líders nacionals es mantenen, segons el Baròmetre

Els líders d'audiència a Catalunya no han canviat des de l'anterior onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Segons la quarta onada, TV3 manté el seu liderat a casa nostre. En el cas de la premsa, El Periódico de Catalunya supera La Vanguardia per 56.000 lectors i Catalunya Ràdio, amb 487.000 oïdors, li treu 42.000 a RAC1.

 

Concretament, s'adjudiquen 694.000 lectors a El Periódico, versus els 638.000 que té La Vanguardia. El rànquing es completa amb Mundo Deportivo (476.000 lectors), 20 minutos  (gratuït)(416.000), Sport (377.000), Què! (gratuït) (256.000), ADN (gratuït) (245.000) i El País (221.000).

 

En el cas de la ràdio, Catalunya Ràdio segueix sent capdavantera amb els seus 487.000 oïdors, seguida de RAC1 (445.000), Cadena Ser (368.000) i Onda Cero (170.000). En les temàtiques trobem en primer lloc Los 40 Principales, amb 514.000 oïdors, seguida de FlaixFM (340.000) i RAC105 (257.000). TV3 és la televisió més vista a Catalunya amb un 17,6% de share. Li segueixen Telecinco (15,0%), Antena 3 (13,4%), TVE 1 (13,3%) i Cuatro i LaSexta empatades amb un 6.9% de share.
 

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2021

Avís legal

Contacte