Notícia

La efectivitat està en fer les idees grans

Patricia Pérez Romera CEO AMT Comunicación

El sector de la comunicació tenim un problema greu amb els mitjans de comunicació. Així ho posa de manifest l’últim estudi fet per la consultora Edelman (Trust Barometer 2022) on la confiança dels espanyols en els mitjans torna a baixar i situa a Espanya entre els països, ja sigui per les fake news, o ja sigui per la politització dels mitjans, on hi ha un grau major de desconfiança cap als mitjans.

Aquest fet sumat a la poca penetració que tenen els mitjans tradicionals (on incloem la televisió) entre el jovent (de 18 a 40, va siguem generosos) i l’atomització de canals gràcies a la proliferació de la tecnologia en tots els soports, fa també mes difícil la feina dels publicitaris, que hem d’estar sempre molt connectats a les últimes tendències i ser capaços d’entendre de tots els canals.

És amb aquest panorama que fa ja uns anys, que m’agrada parlar de Transcomunicación, una nova manera d’entendre el nostre sector on tornem a l’origen tornem a les idees, i amb un equip multidisciplinar de les diverses disciplines de la comunicació (digital, creativitat, relaciones publiques…) es treballa des de la seva concepció per veure com baixa pels diversos canals. Obviament això té un benefici immediat en l’anunciant que arriba al seu target per diferents canals, i sempre amb el mateix missatge. També economitza el temps dels directors de màrqueting i comunicació ja que necessiten un sol interlocutor per planificar les seves campanyes.

En aquest sentit, em va agradar molt la valentia de la Secretaria de Difusió Corporativa de la Generalitat de Catalunya, que lidera Jofre Llombart, a l’apostar per Tinder a l’hora d’intentar arribar als més joves en la seva campanya de vacunació contra la Covid19. No cal explicar que Tinder pot ser no és el canal més institucional per a que un Govern anunciï les seves campanyes, però és un canal on trobem al target. Idea i canal. Felicitats Secretari.

Sector unit. Per fi.

En aquest sentit també m’agradaria felicitar a l’Associació Empresarial de Publicitat i al Col·legi de Màrqueting i Relacions Públiques, ja que el seu president i la seva degana (l’Alvaro Montoliu i la Rosa Romà, respectivament) han signat un acord de col·laboració on es constituirà una Mesa Mixta de treball en benefici del sector.

Fa mal als ulls veure com dues institucions amb els mateixos objectius, els mateixos interlocutors, els mateixos serveis, han estat enfrontades durant tant de temps. Pot ser era una qüestió d’egos. Està clar que l’Alvaro i la Rosa han donat una lliçó i han emprés un camí junts del que només poden sortir coses positives pel sector de la comunicació… que com començava aquest article, cada cop ho tenim més complicat, però no impossible. No valen els derrotistes.

Sempre hi ha esperança. Gràcies.

 

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte