Notícia

El missatge coherent és el que perdura

Patricia Pérez Romera CEO AMT Comunicación

Diuen que al dia estem exposats a 3.000 impactes publicitaris. Vivim en una societat de consum, fet que no ens hauria d'estranyar. D'aquests 3.000 impactes només som capaços de recordar tot just 18. Una dada important pels que ens dediquem a la publicitat. Tot un repte.

La nostra feina és la de fer arribar missatges al consumidor per intentar influir en la seva decisió de compra. Ara bé, la publicitat, com moltes altres coses a la vida, si no és eficient no funciona. I si no funciona, es percep com una despesa. Hem de treballar perquè aquesta inversió (que no despesa) tingui un retorn.

Tot just ahir, fent un cafè amb un dels grans anunciants de Catalunya, m'explicava un fet poc comú, però que em va fer creure que aquest sector té molt a dir encara. Em va explicar que ell no es fixa en els honoraris de les agències (quantes vegades decideix el preu i el resultat és una mala campanya). El que ell valora és el talent i l'honestedat que hi veu en les presentacions. Dues dades importants per aconseguir estar entre aquests 18 impactes que hi parlava.

Més enllà d'aquesta anècdota, que et reafirma que la feina ben feta és la que no es veu com a despesa, hi ha una dada molt positiva on em voldria aturar: els principals indicadors del sector publicitari com ara WARC o la IAB diuen que la inversió publicitària creixerà prop d'un 10% el 2022.

Les dades cal saber llegir-les i entendre-les. Són dades esperançadores, sense cap mena de dubte. En una lectura superficial ens indiquen que el sector creixerà i que hi haurà més inversió publicitària. Genial. Fantàstic. Però encara que el pastís creixi, també ens trobarem amb més competència. L'emprenedoria ha sigut en molts casos una necessitat en els últims mesos. El creixement de la competència ens ha de portar al sector publicitari a ser molt més efectius i acurats en la nostra feina... fet que sense cap mena de dubte millorarà el sector. I farà créixer el consum.

Dit això, anem una mica més lluny. Les dades de creixement també em diuen que de mica en mica tornarem a la normalitat pre pandèmica i podrem recuperar les nostres vides tal com les coneixíem. Crec que aquest punt és el més important! No ens hem enfrontat a crisi econòmica com la dels principis dels 2000. Ens hem trobat en una crisi de confiança, i d'aquí, sortir-ne hauria de ser més fàcil.

Així doncs, l'escenari és absolutament nou. Aquests gairebé dos anys han canviat els hàbits del consumidor... però també el comportament de les agències i els mitjans. Tornant a l'eficiència publicitària és rellevant valorar que allà on construïm marques (els publicitaris treballem pels anunciants, però tothom construeix la seva marca personal a les xarxes socials) ho hem de fer sempre amb una base sòlida de rellevància, relat i coherència. No val comunicar per comunicar. No val en uns canals explicar unes coses i en uns altres quelcom similar. Així confonem, i de ben segur, que no aconseguirem estar entre els 18 missatges que som capaços de recordar.

El 2022 l'encarem amb moltíssima confiança, però el més important de tot, ha de ser l'any de construir per continuar creixent.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte