Notícia
Mil setmanes més tard, continuem
Esther Martí i Truñó Directora general de Corisa Media Grup
Ara fa set dies, el setmanari El Ripollès celebrava l'edició del número 1000. Quasi vint anys de premsa comarcal, pensada i creada des del territori.
Si fes una aclucada d'ulls cap a la primera edició, recordaria ara amb il·lusió, aquella setmana amb molts nervis, de com va ser la creació d'aquesta capçalera.
De fet, a vegades les coses passen per ser rotundament pesats i creure en una comarca. Diuen que els catalans fem negocis, creem idees i signem contractes a sobre de tovallons. Doncs més o menys la cosa va anar així.
De la ràdio a la tele, i un dia llegint diaris i veiem la poca importància que tenia el que passava a casa nostra, ara som com un floc de neu que es fondrà amb la calor, i el poc que sortíem en premsa, vàrem veure l'oportunitat o millor dit la necessitat, de tenir un setmanari que parles exclusivament de la nostra comarca.
De fet, el nom El Ripollès, ja era tota una declaració d'intencions, i encara ho continua sent. En aquells moments molts es van dir que érem uns il·lusos i que teníem els dies comptats, però la rebuda que va tenir a la comarca ens va fer veure que no estàvem tan equivocats i que realment a la gent ens agrada llegir i saber del que passa al Ripollès.
A les nou del matí, quan obrien els quioscos a casa nostra ja vam veure la gran expectació, tothom feia cua per comprar el primer número del Ripollès, i a les onze ja ens trucaven per si podíem portar més exemplars. Tot podia haver quedat en una anècdota del primer dia, però mil números més tard, continuem venent els mateixos, que el número dos, i no hem faltat ni una sola setmana. Ni en pandèmia vàrem deixar de publicar el Ripollès.
En mil setmanes ens ha passat una mica de tot, hem perdut amics i familiars, hem crescut en personal i ho hem fet també amb les altres branques del nostre grup.
En moments on Ripoll ha estat i és epicentre de tota la informació, expliquem el que passa, però també som capaços d'entendre perquè està passant, no perquè de sobte Ripoll sigui notícia, sinó perquè coneixem de primera mà cada racó de la nostra comarca, dels nostres municipis. Coneixem la seva gent, les seves inquietuds, els seus malestars i també les seves alegries. Molt diferent dels que han de buscar Ripoll i la comarca en un mapa o posar els GPS per arribar-hi.
És en aquests moments, on es demostra, també la importància de la premsa de proximitat, nosaltres hi érem, hi som i serem, explicant de primera mà el que passa a casa nostra.
Des d'aquestes línies, vull fer arribar la meva felicitació a tots els que han fet possible l'arribada del número 1000, avui 1001. Des dels periodistes, als dissenyadors, comercials, administratius, en definitiva a tot el personal del nostre grup, que durant aquestes 1000 setmanes han fet possible que allò que va començar a caminar per l'orgull d'uns Ripollesos, segui també l'orgull d'una comarca.