Notícia
Presenten l'informe 'La premsa innova: però, és veritablement rentable?'
Aquest estudi francés es qüestiona la viablitat dels nous models de negoci
Fa pocs dies es va presentar al Minsteri de Cultura francès l'estudi Presse et Numérique – L’invention d’un nouvel écosystème (Premsa i números - La invenció d'un nou ecosistema), de Jean-Marie Charon, el qual analitza les claus que mantindran amb vida els actuals mitjans de comunicació.
La revista francesa InaGlobal analitza aquest estudi el qual es basa en tres criteris: crear un xarxa, obtindre visibilitat i generar un model de negoci propi.
En el seu informe, Jean-Marie Charon evoca el cas OWNI, Quoi.info o Marsactu que malgrat els projectes editorials emocionants, no han trobat un model de negoci viable. Muntar en l'ecosistema i trobar el seu públic són clau per determinar l'èxit i la rendibilitat. Aquests aspectes de la iniciativa empresarial són difícils d'entendre per als simples periodistes. A més de l'assistència financera, donar suport amb el temps, com el negoci d'incubació, podria contribuir al desenvolupament d'aquestes idees innovadores.
Podeu consultar l'article sencer al següent enllaç
La revista francesa InaGlobal analitza aquest estudi el qual es basa en tres criteris: crear un xarxa, obtindre visibilitat i generar un model de negoci propi.
En el seu informe, Jean-Marie Charon evoca el cas OWNI, Quoi.info o Marsactu que malgrat els projectes editorials emocionants, no han trobat un model de negoci viable. Muntar en l'ecosistema i trobar el seu públic són clau per determinar l'èxit i la rendibilitat. Aquests aspectes de la iniciativa empresarial són difícils d'entendre per als simples periodistes. A més de l'assistència financera, donar suport amb el temps, com el negoci d'incubació, podria contribuir al desenvolupament d'aquestes idees innovadores.
Podeu consultar l'article sencer al següent enllaç