Notícia

La BCC explica com veu el futur del periodisme

Les notícies als mòbils, el format vídeo i la participació seran la clau

Foto
La BBC mira al futur. La prestigiosa entitat britànica ha publicat un informe en el qual busca respostes i intenta esbossar com serà el periodisme dels propers anys. En el document esbossa les següents idees, algunes d'elles plausibles, unes altres no tant, unes conegudes ja, altres menys, però totes elles interessants. Aquestes són algunes:

Sobre el periodisme:
  • Més qualitat = més local. La BBC va a haver de millorar el seu treball amb la informació local, apunta, que ha sofert durament amb l'arribada d'internet. També aposta pel seu servei internacional, però amb els periodistes en el lloc dels fets. Estar allí compte, i molt.
  • Trobarem històries a través del públic: els mitjans hauran d'interactuar més amb els seus lectors, més enllà de demanar-los fotos: arriba el periodisme col·laboratiu.
  • El Big Data, clar: la BBC aposta per que es trauran cada vegada més històries de dades que proporciona el govern.
  • Morirà el terme mitjà: l'article de 800 paraules no funciona necessàriament al món digital: els articles o molt curts o en profunditat tenen més probabilitats d'èxit.
  • Arriba el periodisme transparent: els reporters podran explicar a les audiències el que saben (i el que no saben) publicant les transcripcions de les seves entrevistes i citant a altres periodistes cada vegada més.
  • Els mitjans hauran d'estar preparats per oferir alertes optimitzades per a missatges de text, apps, i pantalles petites. Vídeo mòbil, àudio, butlletins informatius personalitzats, anàlisis en profunditat i resums de premsa.

I sí, seguirà important el periodisme en majúscules: informar del que ocorre, descobrir històries originals, ser vigilants del poder i analitzar, explicar i donar context a la informació.

En l'informe, la BBC ha aportat també interessants reflexions i dades sobre el present del periodisme i els mitjans. Aquestes són algunes idees:
  • La gent llegeix (principalment) titulars. Segons una enquesta realitzada per a la BBC entre ciutadans britànics, un 59% dels usuaris d'internet del país va assegurar haver 'fet un cop d'ull' als titulars en la premsa online la setmana passada, mentre que només un 43% va assegurar haver llegit històries llargues. El món es divideix entre els quals llambreguen les notícies i aquells que busquen les notícies: la diferència entre els dos grup s'està engrandint. 
  • El competidor més directe del periodista ja no és un altre periodista: és el protagonista de la història. Ara, polítics, famosos i empreses comuniquen directament amb el públic, 'saltant-se' a l'intermediari.
  • Hi ha més dades, més informació, però és més difícil saber què aquesta passant realment.
  • Internet no manté a tothom informat: de fet, està engrandint els problemes de la desigualtat d'informació, la desinformació i la polarització.
  • El futur no és mòbil: el present ja ho és. Un 30% dels menors de 45 anys assegura rebre les notícies pel mòbil i cada vegada seran més.

Sobre la tecnologia:

Hi haurà més tecnologia, més barata i estarà immersa en totes les nostres possessions: és l'internet de les coses. Això portarà a un accés als mitjans des de qualsevol lloc i forma. La BBC creu que amb això la gent consumirà més vídeo.

A causa del 'big data', cada vegada seran més importants les tecnologies d'encriptació, per protegir la nostra informació. Així i tot, cada vegada donarem més dades a empreses, però aquestes milloraran les nostres vides i prendran decisions per nosaltres.

Sobre la televisió:
  • Per a la dècada de 2020, els programes de televisió seran participatius i d'immersió de l'espectador en la història.
  • Per 2030, tothom veurà la televisió a través d'internet.
  • Les pantalles de televisió seran massives.
  • Les marques pagaran per la creació de programes, a manera de mecenes.
  • Les històries seran un arbre, no un arc. Així, els programes seran un 'feix la teva pròpia aventura' virtual.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte