Notícia
La 6a. Trobada de Joves Lectors a Canyamars aborda el futur del periodisme amb la participació de quasi un centenar d'alumnes
Durant dos dies, a Canyamars es va parlar molt d'internet, de la premsa comarcal i local, de xarxes socials i, en definitiva, de periodisme. A més, com a recull de aquesta trobada es van plantejar una serie de conclusions:
- A banda de la crisi, la comunicació sempre serà necessària. La solució: la creativitat. El periodisme i, sobretot, els periodistes han de plantejar noves formes de comunicar les coses a una societat cada vegada més digital.
- Es necessari que els joves tinguin iniciativa. S’ha de perdre la por a ser emprenedors i a crear el nostre propi mitjà de comunicació.
- El negoci és el contingut i no el format on és publica. Els periodistes, sigui el format o suport que sigui, estem capacitats per a crear continguts e interpretar la realitat. Ja sigui en un bloc o en un gran diari, la nostra feina es informar amb rigor, responsabilitat i transparència.
- Inversió. Es necessari que les empreses i els governs s’impliquin més amb el manteniment dels mitjans de comunicació.
- El paper ja s’ha quedat estancat, no avança i el seu final és incert. Segurament no desapareixerà, però el concepte que tenim de diari avui dia sí que canviarà. Els diaris amb contingut d’anàlisi i opinió tindran molt a dir.
- Periodista orquestra. Cada cop s’exigeix més que el periodista sigui capaç de cobrir noticies per ell mateix, editar-les i difondre-les sense necessitat de estar assegut a una redacció.
- Les xarxes socials combinen la interactivitat com a eina de negoci més la difusió de pensaments dels periodistes.