Notícia

Conclusions de la 5a Trobada de Joves Lectors

Foto
Els estudiants de comunicació que han participat en la 5a Trobada de Joves Lectors de la Premsa Comarcal i Local, després de dos dies de treball, han elaborat un seguit de reflexions a partir de les ponències exposades pels grups.
En el context d’un període de crisi i de canvis estructurals per causa dels suports digitals, reflectit en els nous hàbits de consum de premsa escrita, és en aquest nou ordre comunicacional, que els joves no es veuen ara com ara representats per la premsa en general, però sí per les TIC i Internet perquè poden escollir què i quan consumeixen informació. A partir d’aquests ritme de canvi que considerem irreversible, s’han apuntat les conclusions següents:

“Apostem decididament per la informació de proximitat; és a dir: comarcal i local, tractant allò que més interessa al ciutadà”.  

 

  • “Els mitjans generalistes no han de tenir por de les noves tecnologies; les han d’emprar i introduir a les seves rutines i en els seus serveis. Les capçaleres tradicionals mantenen la credibilitat però cal que ara es guanyin l’aportació del periodisme ciutadà. La figura del periodista no es perdrà davant del periodisme ciutadà, sent el segon complementari delprimer. El periodista actual ha de ser polivalent tecnològicament i especialitzat en una temàtica concreta i competent en totes”.

  •   “Els mitjans digitals també permeten la participació ciutadana, el feedback entre el mitjà i els lectors. No és imprescindible però és recomanable tenir un bloc i ser present a les xarxes socials perquè es pugui conèixer l’estil de redacció propi i la trajectòria professional d’un mateix. La producció dels mitjans digitals és molt barata i, per tant, presumiblement rendible perquè la inversió és petita en relació a la capacitat de difusió. El periodisme ha de trobar l’equilibri entre el producte comercial i el servei social que desenvolupa”.

  •   El desinterès per la premsa escrita no és exclusiu dels joves; no és un problema únicament d’edat sinó de base i coneixement i interès per l’actualitat. S’ha d’adequar el tractament de la informació i apostar per un canvi de disseny i de format per atraure el ciutadà jove. El preu dels periòdics no és la causa directa del baix consum de premsa per part dels joves, ja que les subscripcions gratuïtes no s’aprofiten.

  •   Convé apropar els mitjans a les escoles i als instituts establint una estratègia de màrqueting per inculcar l’interès de l’alumnat més jove per estar ben informat. És urgent que els departaments de comunicació de les universitats i les empreses que reclamen becaris, regulin i controlin el període de pràctiques evitant l’ús inadequat de les mateixes.

Cercar publicació



Publicitat


Candel 2016



Destacats


giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2020

Avís legal

Contacte