Notícia
L'American Journalism Project revela el que els lectors esperen dels mitjans locals
Un estudi fet a 5.000 residents de vuit mercats locals
Saber què esperen els lectors dels mitjans locals i quines són les seves necessitats informatives reals és un dels primers passos que cal fer perquè el periodisme local es revitalitzi i realment respongui a les necessitats de la comunitat a què es dirigeix. Això és justament el que ha fet l'organització filantròpica American Journalism Project, que ha realitzat un estudi massiu, recopilant l'opinió de prop de 5.000 residents a vuit mercats locals als Estats Units, i que llança conclusions que poden tenir valor igualment per a mitjans locals d'altres països.
L'estudi, conduït per Fiona Morgan, directora d'escolta comunitària d?'American Journalism Project, i gairebé 100 ambaixadors comunitaris pagats, s'ha realitzat a través d'entrevistes telefòniques, grups focals i missatges de text. Aquest és el decàleg resultant:
1) La gent vol que els mitjans tinguin un enfocament realment local i cobreixin més actes. L'estudi va revelar un desig generalitzat de més notícies centrades a la comunitat local. Els enquestats van expressar frustració sobre la manca de cobertura d'esdeveniments, problemes i desenvolupaments al veïnat immediat. Hi ha una clara preferència per les notícies del seu entorn...
Llegiu el decàleg sencer en aquest enllaç de Laboratorio de Periodismo.