Notícia
Una anàlisis sobre el 'periodisme postveritat' en l'era 'social media'
Comença a ser difícil distingir el que és veritat i el que no
Al vital món de la informació hi ha una nova paradoxa en marxa: la globalització i la democratització digital estan produint una explosió de tribalisme emocional, amb divisions i derives tòxiques molt perilloses. El president Obama va dir la setmana passada que quan comença a ser difícil distingir “el que és veritat i el que no, i en particular en l'era dels mitjans socials... llavors tenim problemes”. “Tenim un problema en la indústria de la tecnologia que hem de torejar”, ha dit l'expert en inversions tecnològiques John Borthwick. “Alguna cosa ha començat a anar absolutament malament en algunes plataformes i xarxes socials que són fonamentals per a la nostra democràcia”.
En la traumàtica elecció de Donald Trump com a president dels EUA, s'han produït una sèrie de fenòmens que han soscavat la confiança a les plataformes de les principals xarxes socials, als cercadors i també en els mitjans de comunicació establerts. Trump s'ha beneficiat enormement de la circulació de notícies falses i de l'histrionisme perfectament orquestrat del personatge. Una anàlisi realitzada per ‘BuzzFeed’ va arribar a la conclusió de què, de les 20 principals notícies falses que van assolir major audiència a Facebook en els últims tres mesos de campanya, totes menys tres eren pro-Trump o anti-Clinton. Continua llegint en aquest enllaç l'article de Miguel Ormaetxea a media-tics.com
Font: media-tics.com
En la traumàtica elecció de Donald Trump com a president dels EUA, s'han produït una sèrie de fenòmens que han soscavat la confiança a les plataformes de les principals xarxes socials, als cercadors i també en els mitjans de comunicació establerts. Trump s'ha beneficiat enormement de la circulació de notícies falses i de l'histrionisme perfectament orquestrat del personatge. Una anàlisi realitzada per ‘BuzzFeed’ va arribar a la conclusió de què, de les 20 principals notícies falses que van assolir major audiència a Facebook en els últims tres mesos de campanya, totes menys tres eren pro-Trump o anti-Clinton. Continua llegint en aquest enllaç l'article de Miguel Ormaetxea a media-tics.com
Font: media-tics.com