Notícia
La premsa comarcal i local esmorza amb els directors de comunicació d’algunes de les principals empreses i institucions del país
Organitzat per DIRCOM (l’associació de Directors de Comunicació de Catalunya), a la sala d’actes del Col•legi d’advocats de Barcelona, representants de la Premsa Comarcal han tingut l’ocasió de presentar i parlar sobre la premsa de casa i les seves relacions amb els Gabinets de Comunicació en general i els directors de Comunicació en particular.
Jordi Garcia Tabernero, dircom de Gas Natural-Fenosa i president de l’associació de Dircom, ha donat el tret de sortida a un esmorzar on s’han pogut apropar posicions i conèixer molt més de prop la feina que porten a terme ambdós col•lectius.
Premsa Comarcal-ACPC estava representada pel seu president, Estanis Alcover i Martí, que ha fet un breu però contundent relat sobre la importància de la nostra premsa al territori i de la responsabilitat social que tots els presents en l'acte tenen per donar a conèixer la seva tasca, la més més propera al ciutadà i la més arrelada al territori.
Enric Yarza, com assessor de Premsa Comarcal i president de Media HotLine i Arce Media, ha fet una brillant exposició sobre el que, sobre premsa comarcal i local, dona el Llibre Blanc 2010 de la Premsa Comarcal i Local, fent especial incís en les dades d’audiència i penetració que té la premsa de proximitat, associada o no, i remarcant la importància econòmica del sector com a col•lectiu.
Manel Cuyàs, director adjunt del diari El Punt; Jaume Espuny, director del bisetmanari El 9 Nou, d'Osona, i Ricard Rafecas, director del setmanari El 3 de Vuit de les comarques del Penedès, han tingut ocasió d’explicar als presents, d’una manera francament amena, divertida i il•lustrativa, la seva experiència com a mitjans presents i propers al territori. Han donat la seva particular visió sobre les relacions entre la Premsa Comarcal i Local i els directors de Comunicació. Han apel•lat a la importància dels mitjans de proximitat –“de casa”- per fer arribar realment el missatge de les empreses i institucions al ciutadà, remarcant una vegada més l'alt grau d'identificació existent entre aquests suports i els seus lectors, habitants del nostre país. Tots tres han emplaçat als presents a que tinguin amb més consideració els nostres suports com a vehicles de informació.
De la mateixa manera han respòs els directors de Comunicació, quan han manifestat, unànimement, el reconeixement de la feina que porta a terme el nostre col•lectiu dia a dia, per estar a prop del seu lector i de la societat que l’envolta.
Dircoms d'empreses com Mercadona, Caprabo, Abertis, Cepsa, Gas Natural-Fenosa, Renfe, Fundació La Caixa, Audi-Volkswaguen o el mateix Col•legi d'Advocats, per citar-ne alguns, han tingut ocasió de poder conèixer molt més de prop les nostres publicacions i debatre sobre el futur de la premsa; deixant clar, per ambdues parts, que la premsa de proximitat de pagament, comarcal i local, sigui en paper o en digital, té un llarg camí a recórrer, i són suports idonis per donar a conèixer i difondre la tasca social i de treball que porten a terme les empreses i entitats que els assistents representen.