Notícia
Periodistes i professionals de la comunicació han de ser complementaris
Analitzen en una jornada la línia que separa la informació i la publicitat
Els periodistes i els responsables de comunicació de les empreses representen interessos diferents però han de ser complementaris i establir entre si unes relacions basades en la credibilitat. La seva responsabilitat ètica és la mateixa, com són idèntics el rigor i la professionalitat del seu treball. Així ho va assegurar Elsa González, la presidenta de la Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya (FAPE), en el transcurs de la jornada "Creant ponts: Ètica en les relacions entre mitjans i professionals de la comunicació", organitzada per l'Associació de Directius de Comunicació.
Elsa González, per a qui ambdós col·lectius professionals tenen una responsabilitat determinant al món de la comunicació en treballar amb la informació que rep la ciutadania, va assenyalar diversos punts “difícils” en les relacions que s'estableixen entre ells: La prima línia roja que separa la publicitat de la informació, les pressions a l'hora de valorar una notícia en funció de la inversió publicitària dels seus protagonistes enmig, o la pròpia autocensura per part del periodista que ha d'abordar aquesta notícia. Continua llegint l'article en aquest enllaç.
Font: Infoperiodistas.info
Elsa González, per a qui ambdós col·lectius professionals tenen una responsabilitat determinant al món de la comunicació en treballar amb la informació que rep la ciutadania, va assenyalar diversos punts “difícils” en les relacions que s'estableixen entre ells: La prima línia roja que separa la publicitat de la informació, les pressions a l'hora de valorar una notícia en funció de la inversió publicitària dels seus protagonistes enmig, o la pròpia autocensura per part del periodista que ha d'abordar aquesta notícia. Continua llegint l'article en aquest enllaç.
Font: Infoperiodistas.info