Notícia
Formació. Un nou curs pel mes de febrer.
Amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la nostra entitat organitza el curs Introducció a la gestió de l’empresa de comunicació de proximitat, destinat als associats, i impartida per la Universitat de Vic.
La Fundació Catalana de la Premsa Comarcal prepara un curs introductori sobre gestió de l’empresa de comunicació especialment concebut per aquelles empreses editores de mitjans locals de proximitat. L’entitat finançarà totalment el cost d’aquests activitat de dotze hores de durada que tindrà lloc el pròxim set i catorze de febrer a l’Aula de Comunicació de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal i a la Universitat de Vic, de 10:00 h a 13:00 h, i de 14:00 h a 17:00 h. Les places són limitades a vint persones i només s’acceptarà la inscripció per ordre de petició.
Continguts:
Tema 1. Formes jurídiques de constitució empresarial: avantatges i desavantatges de les diverses formes (SA, SL, SCP...).
Tema 2. Organització de l'empresa de comunicació: a. El pla d'empresa; b. L'estructura de producció (comercial, redacció); c. Característiques especiífiques del producte de comunicació.
Tema 3. Coneixement de l'estructura comptable-financera: a. El Pla General Comptable; b. Els comptes anuals (balanç, compte de pèrdues i guanys, memòria...).
Tema 4. Estructura de Recursos Humans: a. Els convenis col·lectius; b. Els convenis del sector de la comunicació (conveni col·lectiu de la premsa no diària, conveni col·lectiu de la premsa diària, conveni col·lectiu de la publicitat).
Tema 1. Formes jurídiques de constitució empresarial: avantatges i desavantatges de les diverses formes (SA, SL, SCP...).
Tema 2. Organització de l'empresa de comunicació: a. El pla d'empresa; b. L'estructura de producció (comercial, redacció); c. Característiques especiífiques del producte de comunicació.
Tema 3. Coneixement de l'estructura comptable-financera: a. El Pla General Comptable; b. Els comptes anuals (balanç, compte de pèrdues i guanys, memòria...).
Tema 4. Estructura de Recursos Humans: a. Els convenis col·lectius; b. Els convenis del sector de la comunicació (conveni col·lectiu de la premsa no diària, conveni col·lectiu de la premsa diària, conveni col·lectiu de la publicitat).
Tot i que els destinataris de les classes són empresaris de la premsa de proximitat, editors i altres càrrecs de PIMES del sector, el curs està obert a altres professionals del sector fins a cobrir el màxim de places.
Els interessats en participar-hi han d’enviar un correu electrònic a olga@premsacomarcal.catabans del vint de gener sol·licitant la inscripció al curs indicant com es diu la publicació, el nom i cognoms de la persona i el número de DNI d’aquesta. Es pot trobar més informació sobre el curs l’àrea privada de la fundació.