Notícia

El nou mesurador digital d'audiències es triarà aquest any

Després de les crítiques a la tasca de comScore des del 2012

Foto
Aquesta setmana, l'Associació per a la Investigació dels Mitjans de Comunicació (AIMC) va aprofitar la seva trobada anual amb la premsa per anunciar la convocatòria d'una Taula de Contractació per al concurs en què elegirà la nova entitat que assumeixi la tasca d'elaborar la mesurament digital d'audiències a Espanya a partir de 2019. Així, a la tardor d'aquest any aquesta taula presentarà els requeriments tècnics del Concurs a totes les companyies interessades, entre les quals hi ha, a més de la que té actualment aquest lloc, comScore, altres com Nielsen (que ja va realitzar aquesta tasca fins a 2012), Netquest, Weborama i Mark Data.

Aquesta decisió venia sent esperada (i demandada) per un ampli sector de la premsa digital del nostre país, que porta temps mantenint una actitud molt crítica respecte a la tasca de l'actual mesurador oficial. Malgrat aquestes crítiques, l'AIMC i la IAB (associació que representa els anunciants digitals) van prorrogar en 2016 l'acord amb comScore durant dos anys, a canvi de la qual cosa la companyia es va comprometre a realitzar una sèrie de millores en els seus sistemes i eines de mesurament.

Així es mesuren les audiències de televisió, ràdio i premsa a Espanya

La confiança dels mitjans de comunicació en el mesurador digital és crucial, atès que la inversió que les agències publicitàries realitzin en ells depèn, en gran part, de les dades proporcionades per aquest (i amb ella, el model de negoci al complet dels nostres mitjans). Malgrat això, els membres de la Comissió de Seguiment (l'AIMC, l'IAB i Associació Espanyola d'Anunciants) van anunciar que els llocs que els mitjans digitals nadius tenen assignats a la Mesa de Contractació serien assignats a representants de Weblogs SL ... i de Google .

Per contra, els mitjans tradicionals estaran representats per Unitat Editorial i Vocento, i les revistes per Hola. També estaran representades a la Mesa les agències de mitjans (4 llocs), les televisions, ràdios, xarxes publicitàries i companyies de senyalització digital (amb un lloc en cada cas).

Font. TicBeat

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte