Notícia

L'ACPC presenta l'estudi 'El model de Negoci de la Premsa Comarcal'

És obra d'Enric Yarza i es va presentar ahir al Dia de la Premsa Comarcal

Foto
Enric Yarza
Un dels plats forts del Dia de la Premsa Comarcal que es va celebrar ahir al Centre Cultural El Born de Barcelona va ser la presentació de l’estudi El model de negoci de la premsa comarcal que el sociòleg i experts en mitjans Enric Yarza, president de Media Hotline, va presentar.

D’aquest treball, se’n desprenen dades com que sota l’aixopluc de l’ACPC, a Catalunya hi ha 137 publicacions, 102 en format paper i 35 en format digital, en les quals hi treballen 836 persones, el 74% de les quals està a la redacció. Durant l’any 2014 el gruix de publicacions va tenir una difusió de 10.253.424 exemplars, el 54% dels quals van ser per subscripció i el 33% de venda al quiosc. Pel que fa al format paper, compta amb més de 524.000 lectors, que dediquen 25,5 minuts de lectura. I pel que fa a les publicacions digitals, disposa d’1.200.000 usuaris únics mensuals, genera 200.000 “m’agrada” a Facebook i té 90.000 seguidors a Twitter.  


Yarza, prenent com base 17 de les capçaleres representatives del conjunt de totes les publicacions associades, ha presentat el seu estudi el qual explica que la premsa comarcal “és forta en l’entorn del paper: ja que els seus ingressos representen el 98% del total”, que “ha patit una lleu caiguda de vendes i dels ingressos per difusió (un -4,1%) al darrer any”, però que “després d’anys d’evolució negativa, els ingressos per publicitat tornen a augmentar un 0,2%”. Yarza sobretot, ha fet incís en la gran fortalesa de la premsa comarcal: Els continguts. Ha explicant que aquest tipus de premsa “ofereix l’oferta més àmplia i diversa del mercat pel seu volum i per la varietat de la informació”, ja que es tracta “d’una oferta especialitzada, que facilita als seus lectors la informació rellevant sobre les temàtiques interessants i necessàries dins de l’àmbit comarcal i local”. I a la vegada, perquè “estableix un sentiment d’identificació del lector amb els continguts i la vinculació de la publicació amb el territori”. En definitiva, perquè la Premsa Comarcal “aporta la proximitat i credibilitat que no ofereix cap altre mitjà i, per tant, arriba allà on els altres no arriben”.  Com a reptes de futur Yarza ha assenyalat “seguir sent els dinamitzadors de la vida comarcal mantenint i reforçant la importància del format paper, a la vegada que es desenvolupen més els formats digitals per augmentar els ingressos per aquesta via”.

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte