Notícia

La premsa en català preveu augmentar els ingressos publicitaris el 2015

Segons Enric Yarza, autor del Llibre Blanc presentat dimarts

Foto
Enric Yarza dimarts al Palau Robert de Barcelona
La premsa en català preveu augmentar la facturació publicitària aquest 2015. El primer trimestre de l'any el creixement publicitari ha estat positiu sobretot gràcies a les eleccions municipals. L'autor del 'Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català', Enric Yarza, vaticina un augment superior dels anunciants locals enfront els estatals. "Com més petit sigui el diari i com menys depengui de la publicitat nacional millor li està funcionant el creixement" en el que portem de 2015, afirma Yarza, que veu que els "diaris regionals estan augmentant més" que els diaris estatals la inversió publicitària. L'estudi analitza 577 publicacions amb una facturació de 47,7 milions, el 63% per publicitat. 
Les previsions de Yarza respecte la publicitat se sumen al balanç positiu que fa la primera edició del 'Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català' sobre el sector de la premsa, les revistes i els mitjans digitals de pagament i gratuïts editats en català l'any 2014. 

L'estudi, realitzat per l'empresa Media Hotline i realitzat pel mateix Enric Yarza, basa les seves conclusions en l'anàlisi de 309 publicacions en format paper i 268 en format digital. Aquestes publicacions generen prop de 2.500 llocs de treball, un 67% a la redacció.

L'informe constata la millora en l'estat anímic dins el sector. En un qüestionari respost per 300 empreses del món editorial, publicitari i empresarial un 40,4% ha considerat que el 2015 ha començat millor que l'any anterior i un 45,1% creu que l'any acabarà millor. 

El Director general d'Atenció Ciutadana i Difusió de la Generalitat de Catalunya, Ignasi Genovès, s'ha mostrat esperançat per les dades i ha afirmat que "tot indica que estem a la sortida del túnel" i que la bona situació també s'ha de traslladar a aquest sector amb "una millora de la facturació de la publicitat". I és que la inversió publicitària va començar a caure el 2008, segons ha constatat Yarza. 

El llibre blanc també conclou que un terç dels lectors de mitjans gràfics ho fan en català i 9 de cada 10 d'aquest 37,7% de lectors en català llegeixen un mitjà de la Federació.   

El 86% dels digitals interactuen amb els lectors per les xarxes socials

Els 268 mitjans digitals analitzats només representen el 4% del negoci global dins de les 577 publicacions estudiades. Facturen el 90,2% per publicitat, un total d'1,7 milions, enfront el 61,7% que suposen els ingressos publicitaris en format paper, uns 28,3 milions d'euros. El 86% d'aquests mitjans interactuen amb els lectors a través de les xarxes socials: el 100% utilitza Facebook, el 83% Twitter i el 12% LinkedIn. A més, un 57% té una web per ordinador, un 25% també disposa de web pel mòbil i només el 18% també en té per tauleta. 

Font: ACN

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte