Notícia

Augmenten els ingressos per venda de diaris enfront de la publicidad

Segons l'Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies

Foto
Per primera vegada en aquest segle, els ingressos obtinguts per la circulació mundial de diaris són més grans que els ingressos percebuts per la publicitat en els diaris, segons l'enquesta anual sobre Tendències de la Premsa Mundial, que va ser donada a conèixer dilluns per l'Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies (WAN-IFRA, pel seu acrònim en anglès).

"La suposició bàsica del model de negoci de les notícies (el subsidi que els anunciants han aportat durant molt de temps al contingut de notícies) ha acabat", va dir Larry Kilman, Secretari general de WAN-IFRA, que va presentar l'enquesta en el 67 ° Congrés Mundial de Mitjans Informatius, el 22 ° Fòrum Mundial d'Editors i el 25è Fòrum Mundial de Publicitat, a Washington DC: "Podem dir clarament que el públic s'ha convertit en la major font d'ingressos de les cases editorials".

L'any 2014, els diaris van generar aproximadament 179.000.000.000 de dòlars americans en ingressos per circulació i publicitat; això és més que el recaptat per les indústries de publicació de llibres, de la música o de la cinematografia. Segons l'enquesta, 92 milions de dòlars van correspondre a la circulació impresa i digital, mentre que 87.000.000.000 van correspondre a la publicitat.

"Aquest és un canvi sísmic; es va passar d'un fort èmfasi en el model business-to-business, o de negoci entre empreses, (cases editorials - anunciants), a un creixent èmfasi en el model business-to-consumer, o de negoci entre una empresa i el consumidor, (cases editorials - públic), va dir Kilman.

Durant el segle XX, la publicitat va aportar fins a un 80 per cent dels ingressos en alguns mercats. La xifra varia d'un mercat a un altre: en alguns mercats europeus i asiàtics, la publicitat podria aportar un 40 per cent dels ingressos.

Però l'enquesta va demostrar que els ingressos obtinguts de la publicitat en els diaris s'estan reduint pràcticament a tot arreu, mentre que els ingressos que aporta la circulació romanen relativament estables.

"La premsa escrita solia ser un dels pocs canals de màrqueting tradicionals i, amb freqüència, era la més utilitzada per tots els comerciants per posicionar la marca, ja que era l'opció lògica per a tots els comerciants", va dir Kilman. "Aquesta relació directa de dependència mútua ja no existeix. Els anunciants en l'actualitat compten amb més de 60 canals publicitaris diferents ".

"No obstant això, en 2015, queda clar que la història de la indústria dels diaris no està relacionada amb el pessimisme i la decadència. Els diaris a tot el món estan demostrant amb èxit el seu valor per als anunciants, malgrat la creixent competència. Estan descobrint nous mercats i nous models de negoci que avui són tan rellevants per a la producció de notícies com els ingressos que provenen de la publicitat i de la circulació. Des de l'era dels negocis del diari imprès, s'han transformat en veritables negocis de mitjans informatius de plataformes múltiples ".

Tot i que els diaris ara són omnipresents a totes les plataformes dels mitjans, la mesura del seu abast i influència continua lligada al segle XX, i depèn principalment de la circulació impresa i d'una varietat de mesures individuals, no estandarditzades, d'abast digital. El desafiament per a la indústria és mesurar l'abast del contingut dels diaris en totes les plataformes amb una mètrica nova.

L'enquesta sobre les Tendències de la Premsa Mundial inclou dades de més de 70 països, el que representa més del 90 per cent del valor de la indústria en tot el món. Les dades han estat compilats en un enorme projecte en què van participar dotzenes d'associacions nacionals de diaris i mitjans informatius ia través del generós suport de proveïdors globals de dades: Zenith Optimedia, IPSOS, ComScore, Pew Research Center (Centre d'Investigacions Pew, en idioma espanyol), RAM i l'ITU (Universitat Tecnològica Internacional, en idioma espanyol).

L'enquesta, que es presenta anualment en les reunions de la cimera global de la premsa mundial, va revelar el següent:

El futur és la telefonia mòbil

Vuit de cada 10 usuaris de telèfons intel·ligents revisen el dispositiu dins dels 15 minuts d'haver-se despertat. És una lluita per aconseguir l'atenció del públic i la telefonia mòbil ho ha aconseguit.

- Globalment, els consumidors passen una mitjana de gairebé 2,2 hores per dia amb el telèfon mòbil (97 minuts) i la tauleta (37 minuts), el que sumat representa el 37 per cent del temps utilitzat en els mitjans; i passen davant de la televisió 81 minuts, a l'ordinador d'escriptori 70 minuts, amb la ràdio 44 minuts i amb les publicacions impreses 33 minuts, segons l'informe sobre consum de mitjans mòbils proporcionat per INMOBI.

- L'ús d'aplicacions representa aproximadament la meitat de la participació vinculada amb el món mòbil. Ara, en els mitjans més importants, el 30 per cent o més del públic mensual prové exclusivament de les plataformes mòbils.

- Per primera vegada, està decaient el nombre de persones que utilitzen els ordinadors d'escriptori. El temps que es passa utilitzant telèfons intel·ligents ara excedeix l'ús de la web en els ordinadors als Estats Units, al Regne Unit ia Itàlia. Per 19 dels 25 llocs de diaris més importants dels Estats Units, el tràfic mòbil va sobrepassar al de l'ordinador d'escriptori en, almenys, un 10 per cent, segons el Centre d'Investigacions Pew. El nombre d'usuaris que utilitzen només dispositius mòbils per consumir contingut de diaris digitals va augmentar un 53 per cent al març de 2015, respecte del mateix mes de l'any últim, segons un informe proporcionat per l'Associació de Diaris d'Estats Units.

"Respecte dels ingressos nous, hem estat parlant sobre l'any dels dispositius mòbils durant 10 anys", ha assenyalat Kilman. "Finalment, ha succeït. L'any 2014, l'ús global de la Internet en els ordinadors d'escriptori disminuir en favor de la tecnologia mòbil. I l'ús d'aplicacions mòbils s'està convertint en la principal activitat de tots els mitjans digitals als Estats Units ".

La circulació impresa surt a l'Est i es posa a l'Oest

"Creix la circulació digital".

- Al voltant de 2,7 mil milions de persones a tot el món llegeixen diaris impresos i més de 770 milions ho fan en plataformes digitals d'ordinadors d'escriptori. No obstant això, cada vegada es reuneix més evidència (de països amb mesuraments sofisticades i sòlides) que ho imprès i el digital junts estan augmentant la quantitat de persones que llegeixen diaris en el món sencer. Dades sobre Austràlia, per exemple, mostren que pràcticament el 86 per cent de tots els adults llegeix diaris en algun tipus de plataforma. Al Regne Unit, la xifra és del 83 per cent. I a Xile, aquesta xifra s'acosta al 82 per cent.

- La circulació impresa va augmentar  un 6,4 per cent globalment, el 2014, respecte de l'any anterior i mostra un creixement registrat al llarg de 5 anys de +16,5 per cent. Això és principalment el resultat dels augments de la circulació a l'Índia ia la resta d'Àsia; el negoci dels diaris a l'Índia és encara la indústria dels diaris impresos més saludable del món. Les xifres actualitzades per Índia han afectat significativament el panorama global i, en part, provenen d'un creixent nombre de publicacions a l'Índia.

- Les circulacions van augmentar un 9,8 per cent a Àsia, el 2014, respecte de l'any anterior, un 1,2 a l'Orient Mitjà ia l'Àfrica i un 0,6 a Amèrica Llatina; disminuir -1,3 per cent a Amèrica del Nord, -4,5 per cent a Europa i -5,3 per cent a Austràlia i Oceania. En un període de cinc anys, la circulació de diaris va augmentar +32,7 per cent a Àsia, +3,7 per cent a l'Orient Mitjà i Àfrica i al voltant de +3 per cent a Amèrica Llatina; disminuir -8,8 per cent a Amèrica del Nord; -21,3 Per cent a Europa i -22,3 per cent a Austràlia i Oceania.

- En els mercats madurs, els diaris estan adoptant estratègies per guanyar més diners amb menys subscriptors. Aquestes estratègies inclouen augments en el preu de venda al públic i rebaixes en els costos de producció mitjançant la reducció de la freqüència de les impressions. Però amb aquestes pràctiques es corre el risc de marginar alguns segments dels seus lectors a canvi de l'augment dels ingressos.

- La circulació digital paga augmentar un 56 per cent l'any 2014 i va ascendir més del 1.420 per cent en els últims cinc anys, segons PwC (PricewaterhouseCoopers). En l'enquesta que va dur a terme l'Institut Reuters de Notícies Digitals en 10 països, una de cada 10 persones va dir que ara paga per contingut digital (la xifra varia del 22 per cent al Brasil al 7 per cent al Regne Unit).

La premsa escrita encara genera guanys

- Globalment, més del 93 per cent de tots els ingressos dels diaris encara prové de la premsa impresa, la qual continuarà sent una important font d'ingressos durant molts anys. Al mateix temps, els diaris de tot el món estan fent esforços i augmentant les innovacions per passar d'un model de negoci de dues dimensions a un que tingui múltiples dimensions.

- Mentre que la publicitat digital representa una petita part dels ingressos totals dels diaris, continua augmentant significativament: ascendir un 8 per cent en 2014 i un 59 per cent en cinc anys, segons ha informat Pricewaterhouse Coopers. Però els principals benefactors de la despesa en publicitat digital continuen sent les companyies de xarxes socials i de tecnologia. Google té la major part, amb un 38 per cent (US $ 19,3 mil milions) d'els ingressos per publicitat digital. Facebook va prendre gairebé el 10 per cent en 2014 i és el receptor més gran del total dels ingressos per publicitat digital i mòbil.

La televisió té la millor partit de la publicitat però Internet i els dispositius mòbils estan s'estan avançant

- La televisió continua mantenint la major porció dels ingressos globals per publicitat, amb només una mica menys del 40 per cent, seguida de la Internet en els ordinadors d'escriptori i en els dispositius mòbils, amb més del 24 per cent, els diaris amb el 15 per cent, les revistes amb el 7,3 per cent, la publicitat exterior (carrer) i la ràdio amb al voltant del 7 per cent i el cinema amb el 0,5 per cent.

- La publicitat impresa en el món es va reduir un -5,17 per cent en 2014, respecte de l'any anterior i va caure un -17,51 per cent en un període de cinc anys. Com va sorgir a mitjans de la dècada de 1990, la publicitat a Internet (tant en els ordinadors d'escriptori com en els dispositius mòbils) ha augmentat principalment a costa de la publicitat impresa.

- La publicitat en els diaris impresos augmentar +4,86 per cent a Amèrica Llatina, l'any 2014, en comparació amb l'any anterior, i + 2,21 per cent a l'Orient Mitjà i al nord d'Àfrica, però va disminuir en totes les altres regions: -6,54 per cent a Àsia i el Pacífic, -7,5 per cent a Amèrica del Nord i -5,01 per cent a Europa. En un període de cinc anys, la publicitat en els diaris impresos augmentar +27,68 per cent a Amèrica Llatina. Així mateix, va baixar -28,22 per cent a Amèrica del Nord, -23,10 per cent a Europa, -22,11 per cent a l'Orient Mitjà i Àfrica i -7,34 per cent a Àsia i el Pacífic.

- La despesa en concepte de publicitat a Internet va sobrepassar la despesa total en publicitat tant en diaris com en revistes, en 2014. Durant els últims deu anys, la publicitat a Internet ha augmentat del 4 per cent de la despesa global total al 24 per cent. En el mateix període, la despesa global dels diaris s'ha reduït a la meitat, del 30 per cent al 15 per cent, mentre que el de les revistes va caure del 13 per cent al 7,3 per cent.

- Els ingressos per publicitat, en el cas dels diaris digitals, no reemplaçaran als elevats ingressos de l'imprès però tot i així estan augmentant significativament. La publicitat digital en els diaris va augmentar +8,5 per cent en 2014 i aproximadament +60 per cent en cinc anys.

WAN-IFRA, l'organització mundial de diaris i editors de notícies, és un proveïdor líder d'investigació i anàlisi de la indústria que identifica, analitza i publica tots els èxits i oportunitats importants que puguin beneficiar els mitjans informatius del món. WAN-IFRA ha publicat des de 1989 les Tendències de la Premsa Mundial, que és la principal font de dades i tendències per als diaris de tot el món.

Les dades es compilen en una base de dades interactiva i en un informe anual, tots dos disponibles sense càrrec per als membres de WAN-IFRA. Per als que no són membre de WAN-IFRA, l'entitat ofereix la base de dades mitjançant accés individual, a través d'una subscripció anual, i un accés IP que permet a les companyies, universitats o biblioteques brindar accés a qualsevol quantitat d'usuaris. Es poden trobar els detalls complets a: http://www.wan-ifra.org/wpt.

La base de dades de les Tendències de la Premsa Mundial

La base de dades de les Tendències de la Premsa Mundial conté informes individuals de països, així com dades i tendències agregades sobre la circulació i els lectors, els ingressos per publicitat, la publicitat digital i molt més.

La base de dades permet als usuaris generar informes personalitzats, per als quals es pot triar una gran quantitat de criteris i així produir informes que satisfacin les seves necessitats específiques. Es poden descarregar en Excel per poder realitzar una anàlisi exhaustiva, així com per realitzar comparacions i consultar les tendències històriques.

Actualment, la base de dades inclou dades de 70 països, des de l'any 2006 fins a 2014. Aquesta base s'està ampliant ja que s'estan carregant dades anteriors a l'any 2006.

Les Tendències de la Premsa Mundial aporten dades sobre la quantitat de títols de diaris que es publiquen al món, quin diari té la major circulació mundial i quin país té el major nombre de diaris per circulació que estan entre els 100 millors.

Així mateix, aquestes tendències poden informar sobre la quantitat de títols i la circulació per país, o en el món, així com l'abast dels diaris, les tendències de consum dels lectors i mitjans: edicions en línia i lectors en línia, els anunciants més importants en els diaris i les categories de publicitat, preus de venda al públic, les despeses i ingressos per publicitat, la participació en el mercat dels diaris i altres mitjans de comunicació, i molt més.

El Congrés Mundial de Mitjans Informatius finalitza el dimecres. Es pot obtenir actualitzacions en viu al bloc de la conferència: http://www.wan-ifra.org/congress_blog o via Twitter: cobertura en viu:NewsConf, actualitzacions seleccionades: NewspaperWorld i a través dels hashtags # wnc15 i # Editors15.

WAN-IFRA, amb seus a París (França) i Frankfurt (Alemanya) i delegacions a Singapur i l'Índia, és l'associació internacional de diaris i editores de premsa de tot el món. Agrupa més de 18.000 publicacions, 15.000 llocs web i més de 3.000 empreses de més de 120 països diferents. Entre els seus principals valors destaca la defensa de la llibertat de premsa, el periodisme de qualitat i la integritat editorial, així com el treball en favor de la prosperitat del sector.

Font: Wan Infra

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte