Notícia

El mercat publicitari aposta pels suports digitals de les capçaleres de proximitat

Foto
L'ACN ha estat convidada a la 8a Convenció de Premsa Local i Comarcal per explicar les funcions del periodista multiplataforma
El Palau d'Anglesola (Pla d'Urgell) ha acollit aquest dissabte la 8a edició de la Convenció de la Premsa Local i Comarcal i la 32a Assemblea dirigida als associats de l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC). Un dels ponents convidats ha estat el delegat territorial a la demarcació de Lleida de l'ACN, Oriol Bosch, que ha exposat les funcions del nou periodista multiplataforma. El president l'ACPC, Carles Ayats, ha destacat que el mercat publicitari cada vegada aposta més pels suports digitals de les publicacions. En aquest sentit, ha dit, es comença a confiar en les capçaleres de proximitat, en què aquest últim any l'11% de la publicitat contractada ha estat en la seva versió per Internet.

El president l'ACPC, Carles Ayats, ha explicat que la convenció, que es celebra anualment, és ben rebuda pels associats perquè es temes que els interessen com ara com aconseguir diners per tirar endavant les seves publicacions. Els ingressos en publicitat, amb la crisi, han baixat molt i per aquest motiu cal buscar alternatives. Abans de la crisi, entre un 65% i un 70% dels ingressos de la premsa provenien de la publicitat, ara representen només el 50%.

Precisament sobre aquest aspecte es basa el treball 'L'ús de la tecnologia als diaris de l'ACPC: fórmules de millora de rendibilitat a través d'Internet'. La investigació, encapçalada pel doctor Joan Fondevila Gascón de la Universitat Abat Oliva, va ser la guanyadora del setè Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal que es va lliurar ara farà un any a l'edició anterior de la Convenció, i que aquest dissabte ha presentat en el marc de la 8a edició.

Per Ayats és clar que el mercat publicitari comença a estar obert a Internet. A Catalunya, en aquest últim exercici, un 11% de la publicitat en premsa ha estat en el format digital, ha explicat. A l'estat espanyol la mitjana arriba fins al 20%, gràcies a grans capçaleres plenament digitals i als diaris esportius. A Catalunya, La Vanguardia, per exemple està en el 12% i el Periódico en un 10%. L'ACPC ha aconseguit un 11% i per tant, assegura el seu president, estan en la línia que reclama el mercat. "El mercat publicitari digital comença a confiar en les capçaleres de proximitat vinculades a la nostra entitat", s'ha felicitat Ayats.

Aquest augment progressiu de la publicitat en els suports digitals es deu a que cada vegada hi ha més usuaris a Internet i perquè les campanyes publicitàries a Internet són més barates. "El mercat comença a veure que hi ha un nou canal. Sigui però quin sigui el canal, hem de vetllar per la qualitat de la informació que donem", alerta Ayats.

La convenció, que enguany s'ha celebrat al Palau d'Anglesola també ha comptat amb les ponències del presentador de l'espai 'L'Oracle' a Catalunya Ràdio, Xavier Grasset, que ha parlat sobre el futur del periodisme de proximitat, i el delegat territorial a la demarcació de Lleida de l'ACN, Oriol Bosch, que ha explicat que el model de l'ACN és un model consolidat format per periodistes multiplataforma i distribuït arreu del territori. "L'ACN és el present; va començar l'any 1999 i la manera de treballar dels seus periodistes estava vista com a estranya perquè feien de tot. Ara tots els mitjans s'han anat adaptant al model de l'ACN, ja sigui perquè la tècnica ho permet o per motius econòmics", ha explicat Bosch.

Durant la jornada, també s'ha presentat la nova pàgina web de l'Associació Catalana de la Premsa Comarcal, que ha estat creada per l'empresa Produccions Tirabol. El seu soci fundador, Joan Camp, ha explicat aquest nou espai multimèdia.

Per concloure, després del dinar de clausura, s'han llliurat els premis Premsa Comarcal que guardonen les millors portades de l'any i commemoren totes les publicacions associades que enguany celebren el seu aniversari.

La convenció ha comptat amb la participació d'uns 110 periodistes de diversos mitjans catalans, que s'han trobat al Palau d'Anglesola per debatre l'actualitat del periodisme local i comarcal i encarar els reptes de futur immediat d'aquest sector.

Font: Laura Cortés | ACN

Cercar publicació



Destacats


giny

giny

giny

© Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), 1980-2024

Avís legal

Contacte